.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ 400 گلستانی در سیل‌های ویرانگر 10 سال اخیر

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: گلستان از نظر حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل رتبه اول کشور را داراست و در 10 سال گذشته بیش از 10 بار سیل ویرانگر داشته و در این حوادث بیش از 400 نفر جان باختند.

به گزارش شمال نیوز ،عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نطق خارج از دستور خود در مجلس افزود: حوادث سیل در سالجاری در استان تشدید و سیر صعودی یافته و تاکنون بیش از 15 مورد بوقوع پیوسته و گزارش شده است.

وی اظهار داشت: تلفات ناشی از این حوادث 10 نفر و خسارت ناشی از آن 95 میلیارد تومان اعلام شده است.

وی در این نطق خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: مردم استان از یک طرف برای کسب درآمد متکی بر درآمد کشاورزی هستند و نیاز جدی به آب دارند و از خشکسالی رنج می برند.

خسارت 800 میلیارد تومانی خشکسالی در گلستان

امامی گفت: خسارت ناشی از خشکسالی در چهار سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان گزارش شده است.

وی افزود: همچنین از طرفی آب مایه حیات است و می تواند برای استان یک فرصت باشد که متاسفانه به دلیل عدم توجه، تدبیر و برنامه ریزی صحیح و همچنین سرمایه گذاری مناسب در زیرساختها نظیر سد، آبنبندان، زه کشی، اصلاح مسیل و موارد دیگر سرمایه گذاری را به یک تهدید تبدیل کرده است و خسارت ویرانگری را ایجاد کرده است که سالها باید برای جبران آن تلاش و هزینه کرد که برخی از خسارتها قابل جبران نیست.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: هنوز رنج و آلام خسارات و نگرانی های ناشی از سیل گلستان و سیل های پس از آن به علت عدم تامین به موقع و تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت راهبردی که حتی رد سفر سوم استانی هم منظور شده، برطف نشده است که موضع سیلهای پی درپی و خسارت اخیر مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: مردم استان گلستان این روزها احساس امنیت نمی کنندف سیل هم جان و عم اقتصاد این مردم را تهدید کرده و در معرض خطر قرار داده است.

وی بیان داشت: زیرساخت ها و جاده های مواصلاتی و شهری و روستایی، زمین های کشاورزی خسارت جدی دیدند.

لزوم اعزام هیئت به گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا از رئیس جمهوری خواست، با توجه به آنکه تهدید و نگرانی همچنان وجود دارد، هیئتی را در محل اعزام و از نزدیک از شهرها و روستاهای خسارت دیده بازدید و گزارش کاملی از حوادث و خسارت ناشی از آن تهیه کنند.

وی بیان داشت: از آنجایی که عدم تخصیص اعتبار در جهت اقدامات پیشگیری و بازسازی ضریب ایمنی استان را در قبال خسارات ناشی از بلایای طبیعی هر سال کاهش می دهد نیاز است معاونت راهبردی اعتبارات قابل توجه ولازم را پیشنهاد و تخصیص دهند تا با سرمایه گذاری در زیرساختهای مورد نظر نگرانی مردم کاهش یابد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.